Ekonomi

Yüksek Mahkeme, Uber ve Lyft’in sürücü davalarına ilişkin itirazını reddetti

ABD Yüksek Mahkemesi, Pazartesi günü, araç çağırma devleri Uber ve Lyft’in Kaliforniya davalarına yönelik itirazını incelemeyi reddetti. Sürücüleri temsil eden eyalet, şirketlerin sürücüleri çalışan yerine bağımsız yüklenici olarak yanlış sınıflandırdığını ve potansiyel olarak asgari ücret, fazla mesai ve diğer çalışan haklarını borçlu olduğunu iddia eden davalar açıyor.

Uber ve Lyft, eyalet başsavcısı ve çalışma komisyonunun davalarına devam etmesine izin veren alt mahkeme kararına itiraz etmişti. Şirketler, federal yasanın, anlaşmazlıkları mahkeme yerine özel tahkim yoluyla çözmeyi kabul eden bireyler adına eyaletlerin dava açmasını engellemesi gerektiğini savunuyor. Bu argüman, ABD’de tahkim anlaşmaları içeren hizmet şartlarını veya ürün kayıtlarını kabul eden 60 milyondan fazla işçi ve tüketiciyi kapsıyor.

Söz konusu davalar ilk olarak 2020 yılında Kaliforniya tarafından açılmıştı. 2023’te eyalet temyiz mahkemesi Uber ve Lyft aleyhine karar verdi ve şirketlerin sonraki itirazları Kaliforniya Yüksek Mahkemesi tarafından reddedildi.

Anlaşmazlık, sürücülerin federal ve eyalet ücret yasaları kapsamında çalışanlara sağlanan haklardan ve korumalardan yararlanıp yararlanmaması gerektiği konusunda odaklanıyor. Uber ve Lyft, sürücülerinin daha fazla esneklik sağlayan ancak çalışanların aldığı bazı haklara sahip olmadıkları anlamına gelen bağımsız yükleniciler olduğunu savunuyor.

Bu yasal anlaşmazlığa rağmen, Uber ve Lyft, işçileri yüklenici olarak muamele etmeye devam ederken belirli haklar sunmalarına olanak tanıyacak eyalet önlemleri için aktif olarak lobi yapıyor. Temmuz ayında, Kaliforniya’nın en yüksek mahkemesi, her iki şirket tarafından da desteklenen ve bu uygulamaya izin veren 2020 yılında seçmenler tarafından onaylanan bir önlemi onayladı.

Ayrıca Haziran ayında Uber ve Lyft, Massachusetts sürücüleri için saatte 32,50$ asgari ücret uygulamayı ve eyalet başsavcısının benzer yanlış sınıflandırma iddialarıyla açtığı bir davayı çözmek için 175 milyon $ ödemeyi kabul etti.

Sürücü sınıflandırması sorunu, ABD’deki sürücüler tarafından şirketlere karşı binlerce davanın açılmasına yol açtı. Ancak, kesin kararlar nadir oldu ve çoğu sürücünün imzaladığı tahkim anlaşmaları nedeniyle birçok dava tahkime yönlendirildi.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu